Sider

mandag 11. januar 2016

Godt nyttår alle sammen ;)

Nå skriver vi 11. januar så min nyttårshilsen til dere kommer noe sent av naturlige grunner. Året mitt startet på sykehuset så blogging var ikke et aktuellt teme. Det har det ikke vært i 2015 heller selv om nyttårsforsettet om å skrive mer var stort ;) Også 2015 ble et år med mye sykdom og sykehus.

Men. nå skriver vi 2016 og jeg satser med stor optimisme på at dette året skal bli fantastisk. Jeg fikk etter et år med masse undersøkelser av magen beskjed om at mine plager trolig skyldes IBS, irritabel tarm.  Så nå har jeg startet på en diet, såkalt Lavf fodmap diett, et kosthold uten melk, gluten og masse annet. Skal først prøve helt uten i 8 uker for så å prøve å sette inn igjen ulike matvarer.
Det er mye å sette seg inn i har jeg forstått men dette skal nok gå fint.

Tenk i dag er det 12 dager siden jeg spiste sjokolade eller annet godteri...hahaha..da er du syk sier de rundt meg og jeg kjenner på dette suget etter noe godt.
I går fant jeg ut at jeg ville kose meg så jeg fant en pose med kransekaker i fryseren og satte frem da min skjønne datter og 2 små barnebarn kom på besøk....men... så slo det meg..glutenfritt ja, men det er så mye annet og. Fant frem papirene med alle disse kolonnene..rødt er farlig, gult kan gå en sjelden gang og grønt er trygt. Joda..10 mandler var visst trygt. Regnet fort ut at den ene kransekakestangen jeg hadde spist nok var dagsrasjonen ;) Skuffet..joda...:D Men den smakte kjempegodt !!

Tenkte jeg i bloggen fremover ville skrive litt mer om denne dietten. Prøve å lage litt "trygge" oppskrifter på ulike retter. Så vil du vite mer, følg med :)

Det blir jo også litt strikk og håndarbeid. Jeg strikker ofte etter hodet, begynner på et mønster men ender opp med å lage mitt eget. Nå skriver jeg ned og blir det bra skal jeg dele oppskriftene med dere.

Ha en flott dag alle sammen.

Klem fra Lillian <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar :)