Sider

tirsdag 19. februar 2013

Sjokoladekake til Hege



 De som har fulgt meg har nok fått med seg at jeg elsker fotball og at FKH er laget. På lørdag var det supportergalla og da lovet jeg en av mine fotballvenner en kake til mandagen da hun fylte år. Da jeg vet fra før at Hege har sansen for sjokoladekaker så var selvsagt det hun fikk. Oppskriften til bunnen er den samme som i kaken til Malin, men i kremen har jeg her hatt halvparten mørk og halvparten lys sjokolade. 


Sjokoladekanten langs siden er mye enklere å lage en folk tror. Du trenger ca.200 gram mørk sjokolade og 25 gr. hvit sjokolade. Smelt den mørke sjokoladen i vannbad eller micro. Legg et bakepapirark på bordet og smør den smeltede sjokoladen tynt utover. Smelt så den hvite sjokoladen og ha den i et kremmerhus av matpapir. Sprøyt tynne streker over den mørke sjokoladen.
Når sjokoladen er hard knekker du den opp i passelige stykker og setter de langs kanten på kaken.

Lykke til  -  Klem fra Lillian

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar :)