Sider

onsdag 6. februar 2013

Marsipankake - uten melkeprodukter!


Som jeg har skrevet tidligere så er det en del allergier i familien vår. Jeg prøver derfor å lage kaker slik at de fleste kan spise kakene. Denne kaken er melkefri men vil du ha den glutenfri også så er Toroposene med ferdig kakemix et godt alternativ. Denne kaken laget jeg til min datters 30 årsdag. Den er pyntet langs siden med kristorn da hun har fødselsdag i desember.

Dette trenger du:
1 sukkerbrød
1 pk. Freia vaniljesaus til koking
2,5 dl. soya matfløte
4 pk, Vispi havrefløte
4 dl. ripsgele
500 gr. ekstra hvit marsipan
marsipan til pynt.

Slik gjør du:
Lag vaniljekrem med 2,5 dl soya matfløte og la den bli kald. Når den er kald har du i 4 dl. ripsgele og blander godt.  Pisk havrefløten. Ta 2/3 deler og bland inn vaniljekrem med ripsgele.
Del kaken i 3 deler. Ha halvparten av ripskremen på hvert av de 2 første lag. Legg så på toppen og dekk kaken med resten av den piskede havrefløten. Kjevle ut marsipanlokket og legg den over kremen. Skjær til langs kanten og pynt kaken slik du selv har lyst til.

Klem fra Lillian

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar :)