Sider

mandag 28. januar 2013

Red Velvet til Leah ;-)

Det blir mye kaker til dåp, navnefest og barneselskap her hos meg. Grunnen er så enkel at mine barn er i en alder der både de og vennene deres er i etableringsfasen. Noen av de får jo også da barn og ofte får jeg oppdraget med å lage kaker. 
Denne kaken laget jeg til skjønne, lille Leah da de skulle ha navnefest. Mammaen til Leah er en av min datters beste venner så jeg ble jo veldig glad da jeg fikk forespørselen.
Oppskrift bunn:
120 gr. smør, romtemperert
250 gr. sukker
2 egg
2 ts. kakao
1 ts. vaniljeekstrakt
2 dl. kulturmelk
300 gr. hvetemel
1/2 ts. natron
1 ts. bakepulver
1 1/2 ts hvitvinseddik
noen dråper rød farge

Rør sammen smør og sukker til en hvit, luftig krem. Ha i kakao, vaniljeekstrakt, eddik og farge og bland godt. Hell i melken og bland den vekselvis med de mel, natron og bakepulver. Rør på høy hastighet og deigen er glatt og fin.
Ha røren i en 24 form og stek kaken på 175 grader i ca. 30 - 35 minutt. Avkjøl kaken.

Ostekrem:
100 gr. margarin/smør
400 gr. melis
200 gr. philidelfiaost original
Rør godt sammen margarin/smør godt til kremen er luftig. Tilsett osten som MÅ være kjøleskpskald. Ikke rør for mye, da kan kremen bli for tynn.


Ha en fortsatt fin mandag  - Klem fra Lillian

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar :)